יועץ למלך בחריין לכאן חדשות: המלך יעשה הכל כדי שהוועידה הכלכלית תצליח

May 20, 2019

KAN
By Amichai Stein
May 20, 2019

הרב מארק שנייר לכאן חדשות: “ישראל, ארה”ב ומדינות המפרץ באותו דף”. עוד אמר על הוועידה כי “מלך בחריין היה המשמעותי ביותר והאמיץ ביותר בכל הנוגע לעידוד היחסים בין ישראל לבין מדינות המפרץ”

Rabbi Schneier with King Hamad

ממה אחרי ההודעה על הפסגה הכלכלית שתכונס בבחריין בחודש יוני כחלק מתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אומר יועץ מיוחד למלך בחריין, לכאן חדשות כי בפעם הראשונה מאז הקמת המדינה – “ישראל, ארה”ב ומדינות המפרץ באותו דף”. את הדברים אמר הרב מארק שנייר, יועץ למלך, בריאיון ששודר בתוכנית “כאן הערב, בכאן רשת ב.

“זו קבוצה מאוד עוצמתית שבאה יחד – ואני מאמין שהכוחות האלה יצליחו להביא פתרון לכל הנושא הישראלי־פלסטיני. מלך בחריין יעשה הכל כדי שהוועידה הזאת תצליח”, אמר הרב שנייר, וכינה את ההחלטה להתחיל בתוכנית השלום התפתחות טובה בדרך לפתרון הנושא הישראלי פלסטיני, “המנוף הכלכלי הוא מרכיב מרכזי בפתרון הסכסוך”.

בנוגע לסיבה מדוע בחריין נבחרה לארח את הוועידה אמר הרב כי “מלך בחריין היה המשמעותי ביותר והאמיץ ביותר בכל הנוגע לעידוד היחסים בין ישראל לבין מדינות המפרץ. הוא אמר לי בעבר שחשוב שישראל – עם העוצמה הטכנולוגית שלה, ומדינות המפרץ – עם העוצמה הכלכלית שלהן, יסייעו לבנות את האזור ולהפוך אותו לאחד המקומות המובילים בעולם”.

“חשוב שישראל עם העוצמה הטכנולוגית שלה ומדינות המפרץ עם העוצמה הכלכלית שלהן יסייעו לבנות את האזור
ולהפוך אותו לאחד המקומות המובילים בעולם”

אתמול מסר הבית הלבן כי החלק הכלכלי של התוכנית יושק בסוף חודש יוני. על פי הודעה משותפת של ארצות הברית, החלק הכלכלי נועד לעודד השקעות בגדה ובעזה. במסגרת השקת חלק זה של התוכנית, יתקיים אירוע לגיוס השקעות ב־25 וב־26, במנמה שבבחריין בהשתפות שרי כלכלה ואנשי עסקים. אם ישראל תוזמן לוועידה, שר האוצר, משה כחלון, הוא זה שצפוי לייצג את מדינת ישראל.

Click here to read the original article.